Főoldal > Cikkek > 9 hónap > Kismamajóga: segít az ellazulásban, felkészít a szülésre - Milyen gyakorlatok javasoltak? - Szülők Lapja

Kismamajóga: segít az ellazulásban, felkészít a szülésre - Milyen gyakorlatok javasoltak?

Szülőklapja képAz összes módszer közül, amelyek könnyű szülést kínálnak, szerintem a kismamajóga nyújtja a legtöbbet. Ennek oka, hogy a jógalégzés összekapcsolja az akaratlagosan befolyásolható és az akaratlagosan nem befolyásolható izmok működését.

Szerző: Kapisinszky Judit
2009-01-27
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A várandósság idején a kismama és a baba egészségére összpontosítunk, arra, hogy jól és elégedettnek érezzék magukat, miközben az asszonyok teste rengeteg természetes változáson megy keresztül!

A kismamajóga kitalálói
Az Angliában élő Dr. Francoise Barbira Freedman anya, jógaoktató és antropológus, valamint Doriell Hall - anya és jógaoktató - fejlesztették ki a kismamajóga módszert, melyet Magyarországra az Írországban élő, magyar származású Toldy Csilla hozott el.

Kinek ajánlott a kismamajóga?
Mindenkinek! A módszer biztonságos, a jógában nem jártas asszonyok is könnyedén elsajátíthatják. A gyakorlatok összekapcsolódnak a légzéssel, a helyes légzéssel, és lazítják, nyújtják a medencét, a gát területét. Segítenek tudatosítani és megerősíteni a szülésben résztvevő izmokat. Fejlesztik és erősítik a testtudatosságot.

További jótétemény, hogy a rendszeres gyakorlás hatása megmarad hosszútávon, a szülés után is. (Helyes testtartás, helyes légzés, relaxált cselekvés.)
Francoise és Doriell asszony a klasszikus jóga test- légző- és relaxációs gyakorlatait átformálták, úgyhogy alkalmasak a várandósság különböző szakaszaiban.
Figyelembe vették az asszonyok szükségleteit és igényeit, amelyek változnak a várandósság három szakaszában.
Saját tapasztalataikra is támaszkodtak, hiszen mindketten többgyermekes édesanyák.

Céljuk az volt, hogy a kismamajóga gyakorlásával, a várandósság, a szülés és a „babázás” élvezetesebb legyen, segítsék az asszonyokat abban, hogy a szülés természetes és örömteli, minden indokolatlan megterhelés, félelem és ellenállás nélküli legyen.

A módszer rendszeres gyakorlásával szeretnék elérni, hogy az asszonyoknak erősnek, fittnek és jól felkészültnek érezzék magukat.

A várandósság 3 szakasza - Milyen jógagyakorlatok javasoltak?

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

TERHESVITAMIN AKCIÓ

Vásárolj 3 havi kismamavitamint 15% kedvezménnyel, és ingyen házhozszállítással csak 9310 Ft-ért!  
Kattints ide, hogy le ne maradj! >>

Jódmentes változatban itt veheted meg >>

vonal

[x] hirdetés


A kismamajóga figyelembe veszi a várandósság három szakaszát; az első szakaszt a 14. hétig, a második szakaszt, ami 14-30. hétig tart, ill. a 30. hét utáni időszakot. A 8-14. hét kritikus időszak, ezért azt javasoljuk, hogy a kismamák a 12-14. héten kezdjék el a kismamajóga gyakorlását.

Első szakasz
Aki mégis már az első szakaszban gyakorol, annak a légzőgyakorlatok, a relaxáció és a jóga nidra javasoltak. Már ezekkel is ki-, ill. továbbfejlődik a testtudatosság. Az asszonyok, kismamák megismerik testük és a baba jelzéseit, odafigyelhetnek szükségleteikre.

Második szakasz
A 14-30. hét közötti, középső szakaszban a kismamajóga-órák dinamikusabbak. A középpontban a kondíció fejlesztése, javítása, megőrzése, a csípőizület lazítása, a hátizmok, lábizmok erősítése áll. Hangsúlyos a helyes testtartás - állásban, ülésben - és a helyes légzés kialakítása, fejlesztése.

A kismamák megtanulják, és gyakorolják a gátizmok elkülönítését, lazítását és összehúzását, hogy a gátizmok rugalmasak legyenek.
A jóga nidra - vezetett relaxáció - alatt, amikor a test teljesen ellazult állapotban van, a kismama sajátmagát programozza, a sancalpával, egy pozitív megerősítéssel.

Harmadik szakasz
A 30-40. héten már nem fekszenek a kismamák a hátukon. A gyakorlatok kevésbé dinamikusak, figyelembe vesszük a megnövekedett súlyt, a nehézkesebb mozgást, a súlypont eltolódását, a fáradékonyságot. A jóga nidra - a mély relaxáció – továbbra is komoly szerepet kap.

A 36-38. héttől csak a légző és relaxációs gyakorlatokat végzik a kismamák. Gyakorolják az előnyös szülő/születés pozíciókat, a párjukkal együtt. Az apukák is felkészülnek, hogy szülés/születés közben jó testi-lelki segítők lehessenek, és születés csodálatos élményét zökkenőmentesen éljék át együtt.

Az utolsó hetekben a gátizom masszírozásával és tágításával elérhető, hogy a gátizom ne szakadjon, és vágni se kelljen.

A következő videóban szereplő gyakorlatokat bármelyik szakaszban végezheted. Ha bármilyen problémát észlelsz a gyakorlatok közben, konzultálj az orvosoddal.

Jógavideó kismamáknak - 5 egyszerű gyakorlat, amely bármely trimeszterben végezhető

Címkék: kismama, jóga, torna, mozgás, terhes, várandósság

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

Súlygyarapodás a terhesség alatt
Súlygyarapodás a terhesség alatt

Hogy kinek mi az ideális súlygyarapodás a várandósság alatt, azt elsősorban a terhesség előtti súlya határozza meg. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miből állnak össze a plusz kilók, illetve, hogy melyik időszakban milyen mértékű hízás várható.

tovább a cikkre
A mellek formájának megóvása a terhesség alatt
A mellek formájának megóvása a terhesség alatt

A várandósság alatt a mell jelentősen megnő, sokkal teltebb, dúsabb lesz. Ahhoz, hogy a formáját és bőröd minőségét megőrizhesd, néhány fontos szabályt szükséges betartani. Ezek segítenek megelőzni a mellek megereszkedését, illetve a striák kialakulását.

tovább a cikkre
Szülésre felkészítő torna
Szülésre felkészítő torna

A szülésre felkészülés tulajdonképpen a fogantatással kezdetét veszi. Mikor egy nő megtudja, hogy áldott állapotba került, onnantól folyamatosan várja gyermekét egészen a szülés pillanatáig, ahol végre megláthatják egymást.

tovább a cikkre
Kismamatorna
Kismamatorna

A terhestorna fontos részét képezi a szülésre felkészülésnek. Sokakban felmerül a kérdés, hogy mikortól érdemes kezdeni és meddig folytatható. Kinek szükséges járnia és mi történik egy ilyen foglalkozáson. Fenyvesi Ildikó gyógytornász cikkéből mindezekre választ kapunk.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Zabnyákleves - gyomorrontás, hasmenés esetére

Zabnyákleves - gyomorrontás, hasmenés esetére

Diétás ételek - Gyomorrontásra >>
12 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 10 g zabpehely víz pici só

Recept:

A zabpelyhet beáztatjuk annyi vízben, hogy ellepje. Ezután felöntjük 300-400 ml vízzel, teszünk hozzá egy kevés sót, és addig főzzük, amíg a zab teljesen megpuhul, sőt, egy része szétfő. Nem túl forrón tálaljuk.



DIETETIKUS VÉLEM&Ea(...) tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Hírek, érdekességek

Több száz magyar helyen jártak a kisdiákok ingyenesen a Kajla útlevelükkel: ezek voltak a legnépszerűbb úti célok

vissza vissza