Főoldal > Cikkek > Családtervezés > Felkészülő program nők számára - Szülők Lapja

Felkészülő program nők számára

Szülőklapja képA megfelelő tudatos felkészülés már fél siker! Életmódbeli változtatással, egy kis odafigyeléssel, kiegyensúlyozott testi-lelki kondíciókkal nekiindulva már magunk is javíthatunk az esélyeinken. Természetesen csodát várni nem szabad, hiszen a még a teljesen egészséges, az ovuláció idején szeretkező pároknál is havonta mindössze 20-25% az esélye a fogantatásnak.

Szerző: Szülők lapja
2008-04-28
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A változtatások hatása viszont hosszabb távon biztosan meghozza gyümölcsét, hiszen életvitelünk javításával egészségesebbek, erősebbek leszünk, s ez az, amire leendő kis csemeténknek szüksége van. Biztonságos, tápláló, óvó környezet.

Szükséges életmódbeli változtatások
• Dohányzás, alkohol, drogok elhagyása
• Nőgyógyászati szűrés
• Méregtelenítő kúra
• Megfelelő súly elérése kiegyensúlyozott táplálkozással* (lassú, nem drasztikus fogyó-, vagy hízókúra!)
• Stresszes helyzetek kerülése
• Uszodák, szaunák mellőzése
• Megerőltető edzések felváltása könnyű testmozgásra
• Szedett gyógyszerek tisztázása az orvossal
• Magzatvédő vitaminok szedése


*Az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás keretében fontos, hogy az ételek minél kevesebb mesterséges anyagot, édesítőszereket (aszpartam), tartósítószereket, illetve ízfokozókat (natrium-ciklát) tartalmazzanak.

Fontos tápanyagok a női szervezet számára

Mivel a baba fogantatásához megfelelő és biztonságos környezet szükséges, így már a tervezgetés során is fontos a felkészülés. Az általunk megszokott táplálkozás mellett néhány tápanyagra most különösen szükségünk van.
S hogy mik ezek az anyagok, amikkel felvértezhetjük magunkat?
Különböző vitaminok, melyek védenek a szabad gyökök támadásaitól. Ilyenek az A-, C-vitamin, valamint az ivarsejtek érleléséhez, az embrió fejlődéséhez szükséges anyagok. Az E-vitamin, B12-vitamin és a B-vitamin egy fajtája, a folsav, az ásványi anyagok közül a vas, illetve a szelén.

A-vitamin:
Belsőségek (máj, vese, szív), tojássárgája, tej, tejtermékek, tengeri halak

C-vitamin:
Zöldpaprika, citrusfélék, paradicsom, káposzta, saláta, savanyú káposzta. Ha friss gyümölcs, vagy zöldség fogyasztására nincs lehetőség, akkor a mirelitek fogyasztásával tudjuk a szükségletet fedezni.

E-vitamin:
Hal, hús, máj, tojás, illetve a növényi olajok (napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva-, kukoricaolaj). Ezenkívül a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák és a zöld növények E-vitamin tartalma jelentős.

B12-vitamin:
Máj, hús, kisebb mennyiségben tej, tejtermékek

Folsav:
Máj, leveles zöldségek, gyümölcsök, élesztő

Szelén:
Tengeri herkentyűk, tengeri halak, máj, vese, teljes kiőrlésű gabona

Vas:
Hús, máj, egyéb belsőségek

Forrás: Ha nem jön a baba c. könyv

hirdetés

[x] hirdetés

Címkék: felkészülés, , fogantatás, életmód, tápanyag, vitamin, ásványi anyag

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

Kapcsolódó cikkek

Egy gyerek nem gyerek? Tényleg szüksége van egy gyereknek testvérre? Milyen okból dönt úgy valaki, hogy csak egy gyermeket vállal? - Szülői vélemények
Egy gyerek nem gyerek? Tényleg szüksége van egy gyereknek testvérre? Milyen okból dönt úgy valaki, hogy csak egy gyermeket vállal? - Szülői vélemények

Egyes szülők azonnal tudják, hogy hány gyermeket szeretnének vállalni, míg másoknak nehéz eldönteni a testvérkérdést, aminek a hátterében erkölcsi, lelki, anyagi, egészségügyi és egyéb megfontolások állnak. Olvasóink is megfogalmazták erről a véleményüket, amely talán segít azoknak, akik még e döntés előtt állnak.

tovább a cikkre
Így hat a születendő gyermek egészségére, ha az apa dohányzik - Norvég kutatási eredmény
Így hat a születendő gyermek egészségére, ha az apa dohányzik - Norvég kutatási eredmény

Ha a gyermek fogantatása előtt apja dohányzott, több mint háromszorosára növeli az asztma korai kialakulásának kockázatát az utódnál azokhoz képest, akiknek apja sosem cigarettázott - derült ki egy norvég kutatásból.

tovább a cikkre
Babát tervezel? Késik a baba? Ez a gyakori ok is állhat a háttérben
Babát tervezel? Késik a baba? Ez a gyakori ok is állhat a háttérben

Sokan nem tudják, hogy a hüvely állapota is rendkívül fontos ahhoz, hogy megfoganjon a baba. Bár a hüvely egészségét akkor is őriznünk kell, ha nem tervezünk gyermeket, egy szinte panaszokat sem okozó hüvelyi fertőzés - ami a normál flóra egyensúlyának felborulásával is jár - a teherbeesés útjába is állhat. Ráadásul nem csak neked kell odafigyelni, hanem a párodnak is!

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Videók

Recept ajánlatunk

Spenót burgonyával - banánnal édesítve

Spenót burgonyával - banánnal édesítve

Főzelékek >>
6 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 100 gr tisztított spenótlevél 50 gr burgonya 15 gr banán 1 tk olaj

Recept:

A megpucolt, kockákra vágott burgonyát kb. 15-20 percig pároljuk annyi vízben, ami éppen elfedi. A spenót szárait leszedjük, a leveleket egyesével lemossuk, majd forró vízben 4-5 percig főzzük. Miután leszűrtük, hideg vízzel lehűtjük. A banánt karikákra vágju(...) tovább a teljes recepthez...


Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Illés Fanni

Dr. Illés Fanni

Családjogi szakértő

tovább a szakértőhöz >>

Közös vagyon megosztása

Kedves Érdeklődő!

A házastársi közös vagyon megosztását bíróságtól lehet kérni és a per végén meghozott ítéletben szereplő vagyon illeti meg az egyik és a másik felet.

Ezt olvastad már? [x]
Gyermek fejlődése

A tipegők fejlődése és a válogatósság

vissza vissza