Főoldal > Cikkek > Hírek, érdekességek > Hogyan hat a gyerekekre a rendszertelen alvás? - Szülők Lapja

Hogyan hat a gyerekekre a rendszertelen alvás?


Alváskutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a napi rendszeres alvás hiánya károsíthatja a korai fejlődést. Kiket érinti hátrányosabban a túl késői lefekvés: a kisfiúkat vagy inkább a kislányokat? Miért nehezíti meg az alváshiány a tanulást? A szigorúbb szülők gyerekei jobban járnak? A kutatásból kiderül.

Szerző: Nyelv és Tudomány – nyest.hu
2014-06-20
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A rendszertelen lefekvési idő, a napi ritmus hiánya megakadályozhatja az agy egészséges fejlődését a kisgyerekeknél – számol be a The Guardian>> egy az intelligencia és az alvásszokások összefüggéseit kutató tanulmányról. Az is kiderült, hogy a lányokat sokkal hátrányosabban érinti, ha nem azonos időben fektetik le őket aludni, mint a fiúkat. De mind a két nem képviselői jobban teljesítettek különböző kognitív teszteken, ha minden nap azonos időben fektették le őket.

A szigorúbb szülők gyermekei jobban teljesítenek
A napi rutin befolyásolta a háromévesek szövegértési, matematikai és téri tájékozódási képességét is. Azok, akiknek nem volt szigorúan megszabva, hogy mikor kell lefeküdniük, sokkal rosszabbul teljesítettek ezeken a teszteken, mint azok a társaik, akiknek a lefekvési ideje szigorú időrendet követett.

Az alváshiány nehezíti a tanulást
A University College of London (UCL) kutatói azzal magyarázzák az eredményeket, hogy a rendszeresség hiánya megzavarja a gyerekek biológiai óráját, és ezzel a korai fejlődést károsítja. Az alváshiányos állapotok pedig nehezítik a tanulást, az emlékezet megfelelő működését. „Hároméves korban látszanak leginkább az alvási rutin hiányának negatív hatásai” – mondta el Amanda Sacker, a UCL professzora. „Ha a gyerek kiskorában rendszertelenül alszik, ebben az életkorban nem képes szintetizálni mindazt az információt, ami körülveszi, így ez a feladat későbbre marad, amikor már sokkal nehezebb dolguk van.”

Összeadódik az elhúzódó rendszertelenség hatása

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Izgulsz, hogy minden rendben legyen a babavárás alatt? Szeretnél mindent megadni az egészséges fejlődéséhez?  Kattints ide, és nézd meg, hogy mit tehetsz érte >> 

vonal

[x] hirdetés

Sok esetben a teszteredmények között csak igen kis különbség volt (néhány pont egyes esetekben). Ugyanakkor azt tapasztalták, hogy ha a gyerek egész gyerekkorára jellemző volt az alvás rendszertelensége, ennek negatív hatása összeadódott, és nagyobb problémákat okozott a későbbiekben.
Sacker kutatásai egy nagyobb, Nagy-Britanniában zajló longitudinális vizsgálatsorozatba illeszkednek. A kutatásban részt vevő gyerekek most koratínédzser korúak; különböző életkorokban tesztelték a képességeiket. Az alvásszokásokat pedig a szülők írták le egy kérdőív segítségével.

Forrás: Nyelv és Tudomány – nyest.hu
Fotó: FreeDigitalPhotos

TGYÁS, GYED, GYES, KALKULÁTOR >>

Címkék: baba, csecsemő, kisgyerek, alváshiány, alvászavar, alvás, korai fejlődés

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

4 szuper módszer a kisgyermekek elaltatásához

Bizonyára sok szülő tudna mesélni arról, hogy az esti lefekvés és elalvás nehézségekkel jár. Pedig fontos, hogy a kicsik esti elalvási rutinját már kicsi korban kialakítsuk, ezzel biztosítva a pihentető alvást számukra. Az alábbi cikkben egy játékos, mesés, meditációs módszert mutatunk be.

tovább a cikkre
Altatási szokások kialakítása, altatási problémák kezelése

Gyermekünk nyugodt napirendjét, alvását már csecsemőkortól fontos kialakítanunk. Keretet adunk a napnak, ez fontos gyermekünk életében és fontos az édesanyának is: biztonságot, állandóságot nyújt.

tovább a cikkre
A baba altatása - mire figyeljünk?

Lehet, hogy a kiságy, amit kiválasztott, tökéletes az Ön számára, de vizsgálja meg a baba szempontjából is.
Biztonság az ágyban! Mire figyeljünk otthon?

tovább a cikkre
Altató versikék

Versek a kicsik altatásához

tovább a cikkre
A mandula kivétele segít a gyermekeknek a légzésben és az alvásban

Egy egyszerű orr- és garatmandula eltávolító műtét segíthet a légzéssel kapcsolatos alvászavarban szenvedő gyermekeknek az alvásban, sőt javíthatja a magaviseletét is.

tovább a cikkre
Tippek, ha gond van az elalvással

Sok szülő estéit nehezíti meg, hogy gyermeke nem tud elaludni, sír, vagy húzza az időt, mindent kitalál, hogy még ne kelljen álomra hajtania a fejét. Ha rászánjuk az időt, hogy megismerjük az okokat, akkor talán pár átnyűglődött estét spórolhatunk meg magunknak.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Kelkáposzta-főzelék

Kelkáposzta-főzelék

Főzelékek >>
10 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 5 dkg kelkáposzta 10 dkg burgonya margarin

Recept:

A kelkáposztát forrásig főzzük, majd a főzőlevet leöntjük. Új vizet hozzáadva a krumplival együtt puhára főzzük. Pici margarinnal és főzőlével kikeverjük.

Az alaposan megmosott burgonyát héjában is megfőzhetjük, illetve tűzhely sütőjében meg is(...) tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Hivatalos ügyek

Így alakul át a középiskolai szakképzés a 2020/2021-es tanévtől! - Összeszedtük a legfontosabb változásokat

vissza vissza