Főoldal > Cikkek > Közösségi élet > Hogyan készüljünk az óvodára és az új iskolai tanévre? - Szülők Lapja

Hogyan készüljünk az óvodára és az új iskolai tanévre?


Jó tanácsok szülőknek, gyerekeknek a nyár végére… tennivalók, elintéznivalók. Lassan véget ér a nyár, a nyári szünet, de most még sok időt töltünk a gyerekekkel a szabadban, előkerültek a biciklik, rollerek, a hinta, a homokozó játékok és sok más kinti játékszer.

Szerző: Nyeste Mónika
2012-08-21
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

szakértő Nyeste Mónika
Óvónő
kérdezd szakértőnket a témában >>

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Izgulsz, hogy minden rendben legyen a babavárás alatt? Szeretnél mindent megadni az egészséges fejlődéséhez?  Kattints ide, és nézd meg, hogy mit tehetsz érte >> 

vonal

[x] hirdetés

Legyünk sokat friss levegőn!
Gyakrabban mehetünk a gyerkőcökkel játszótérre, sétálni, kirándulni. A kisgyermekek testi fejlődéshez elengedhetetlen a napfény, a levegő, a víz.  Amíg csak lehet, a gyerekek mozogjanak és legyenek minél többet a szabadban, friss levegőn. A napsütés jótékonyan hat a szervezetre, hozzájárul a D-vitaminraktárak feltöltéséhez. A rendszeres mozgás jótékony hatással van a szervezet egészére, fejleszti, erősíti az izmokat, és nagy szerepe van a szervezet energia-felöltésében, egyensúlyának megőrzésében.

Nyáron nagyon fontos
Fogyasszanak a gyerekek minél több folyadékot.  A napi 1, 5-2, akár 3 liter folyadék fogyasztása (tea, ásványvíz és a különböző gyümölcslevek) a vesék és a máj méregtelenítő, salaktalanító feladatát segíti hatékonyan elvégezni.
Fontos a laza, réteges és kényelmes ruházat, az erős napsugárzás ellen kalap, kendő, napvédő krém használata. A homokozó közkedvelt játszóhely, de játék után alapos mosakodás szükséges – különösen, ha játszótéri homokozó volt a játék helye.
A nagy séták, kirándulások alkalmával sok hasznos ismeretet, tapasztalatot gyűjtenek környezetükről a gyerekek. Az erdőkben, parkokban, de akár játszótéri kis parkban is lehetnek kullancsok, szúnyog- az ellenük való védekezésre is megfelelő figyelmet kell fordítani; lehet kapni különféle kullancs- és szúnyogriasztó termékeket, ezek megóvják a kicsiket és a védőoltás is jó megoldás. Az esti fürdésnél nézzük át tüzetesen a gyerkőc testét, hisz a legképtelenebb helyre is képes a kullancs letelepedni (fülcimpától, a kislábujjig). Ha találunk, nem érdemes próbálkozni, inkább vigyük el a gyermekorvoshoz vagy a védőnőhöz, akik szakszerűen távolítják el azt a veszélyes kis ”betolakodót”. A különböző csípések (méh, rovarok stb.) kezelésére megfelelő a Fenistil krém, csepp vagy kalcium.

Mindig figyeljünk a gyerekekre!
Amennyire fontos, hogy minél többet legyenek és mozogjanak szabadban, annyira lényeges az óvatosság, a balesetek megelőzésének fontossága is!
A kisgyerekek imádnak futkározni; le-, felugrálni, mászni mászókákon, különféle játékokon és ez jó, hisz nagyizmaik, egyensúlyérzékük, ügyességük fejlődik, de felügyelet mindig szükséges, mert veszélyérzetük még csak kialakulóban van. Ez vonatkozhat a kerékpározásra is – mindig jól jön egy bukósisak, térd-, könyökvédő! A közlekedés alapszabályait igyekezzünk megismertetni, gyakoroltatni (zebra, lámpa használata, kerékpár, gyalogos szabályok alapjai).
Engedjük gyermekeinket önfeledten játszani; bátran vállalkozzanak új játékokra, merjék magukat és ruhájukat is összepiszkolni a homokozóban, ne szóljunk rájuk minden apróságért, de őrző, vigyázó szemeink legyenek rajtuk!

Felkészülés az őszi- téli hónapokra
A táplálkozásnak nagy jelentősége van a téli hónapokra való felkészülésben.
Amíg vásárolhatunk hazai idénygyümölcsöket, zöldségeket, igyekezzünk ezekből minél többet adni gyermekeinknek, hogy vitaminraktáraikat feltöltsük. A C-vitaminnak kiemelkedő szerepe van a nátha és a megfázás megelőzésében. Az őszi hónapok végén, ha elfogynak az idénygyümölcsök, a citrusfélék és a savanyúságok fogyasztása jótékony hatású. A savanyítás több értékes vitamin mellett megőrzi például a káposzta magas C-vitamin tartalmát.

Az elegendő alvás is fontos
Miközben alszunk, a testünk véghez visz számos fontos folyamatot. A nappali feladatok ellátása után az alvás sokat segít a szerveink regenerálódásában. A megfelelő minőségű és mennyiségű, különösen az éjfél előtti alvás fontos az immunrendszernek. A testmozgás bőséges alvással kísérve segít megelőzni a betegségeket, fertőzéseket.

Kezdődik a tanév, az iskola az óvoda!
Fontos, hogy időben készítsük fel a gyermekünket a tényre, hogy szeptembertől iskolába, óvodába fog járni. Jó, ha együtt tervezzük az elkövetkező hónapokat. Nagyon jó szülői magatartás az, ha a gyermeket bevonva, közösen vásároljuk meg apránként az óvodába szükséges dolgokat, fogmosó felszerelést, ovis zsákot stb., varrjuk  ill. rajzoljuk bele mindenbe az ovis jelet. Ha iskolába készül csemeténk, akkor az iskolai felszereléseket, táskát, ceruzát, vonalzót, csomagoló papírt, stb.
Azért, hogy a pénztárcánkat is kíméljük, a havonkénti vásárlással megfelelő fokozatosságot adunk a gyerkőcnek is, hogy hozzászokjon a gondolathoz. Ha pedig az ovis zsákot vagy a tolltartót Ő választhatja, már meg is adtuk neki azt az élményt, hogy  maga is szerves része lett az előkészületeknek.

Ne ijesztgessük!
Nagyon fontos, hogy nem ijesztgetni kell a gyereket az óvodával, iskolával, hogy majd ott rendet tanulsz, jól megbüntetnek. Ezzel a fajta magatartással szorongóvá tesszük, s az is előfordulhat, hogy ezután nem fog szívesen gondolni az óvodára, iskolára. Beszélgessünk sokat saját óvodai, iskolai élményeinkről, feleljünk mindenre, ami érdekli, ne maradjon megválaszolatlan egyetlen kérdés sem. Kiegyensúlyozottan, vidáman, érdeklődve  indítsuk - induljon az új élmények felé!

Közös élmények
A család közösen eltöltött programjai, az aktívan együtt eltöltött idő, a felnőtt és a gyermek érzelmi kapcsolatát, összetartozásukat együttesen erősíti. Töltsünk minél több értékes, feledhetetlen percet együtt a családdal, a közös élmények, emlékek örökre bennünk élnek majd!

Mindenkinek kellemes pihenést és feledhetetlen perceket kívánok a nyár hátralevő időszakára!

 

Címkék: óvoda, iskola, készüljünk, tanév, mozgás, alvás, élmények

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

A túl nehéz iskolatáska veszélyei

Több mint 13 700 öt és tizennyolc év közötti gyereket kezeltek egy év alatt csak Amerikában hátizsák okozta hátsérülés miatt. Az Amerikai Ortopéd Sebészek Szövetségének (AAOS) szakértői ezért azt tanácsolják a szülőknek, hogy figyeljenek oda a kicsik testtartására, és ne várják meg, hogy hátfájást okozzanak a túl nehéz táskák

tovább a cikkre
Hogyan készüljünk az iskolára?

Lassan a vakáció félidejéhez érünk. Már biztosan mindenki kipihente a fáradalmakat. A szülőket pedig a következő tanév indulása kezdi foglalkoztatni.

tovább a cikkre
Óvodaválasztás

Az óvodába kerülés szinte minden gyermeknek kettős élmény. Egyrészt várja, érdekli az újdonság, másrészt viszont elszakad a szülőktől...

tovább a cikkre

A témával foglalkozó szakértőnk

Nyeste Mónika - Óvónő

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Paradicsomos burgonyapüré

Paradicsomos burgonyapüré

Főzelékek >>
7 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 1 kisbaba részére: 100 gramm burgonya 1-2 db friss paradicsom 1 kis zellerlevél 1 teáskanál olaj

Recept:

A megtisztított, kockára vágott burgonyát beletesszük egy kis lábosba. Annyi vízzel öntjük fel, hogy a burgonyát éppen ellepje. Forrástól számítva 15-20 percig lassú tűzön puhára főzzük. Közben a friss paradicsomokat nyersen átpasszírozzuk egy szűr(...) tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Hivatalos ügyek

Így alakul át a középiskolai szakképzés a 2020/2021-es tanévtől! - Összeszedtük a legfontosabb változásokat

vissza vissza