Főoldal > Cikkek > Szépség > 10 szuper tipp, hogy visszanyerd az alakod szoptatás után! Fogyókúráznod sem kell - Szülők Lapja

10 szuper tipp, hogy visszanyerd az alakod szoptatás után! Fogyókúráznod sem kell

Szülőklapja képDietetikus szakértőnket kérdeztük arról, hogy mi a sikeres fogyás titka. 10 tanácsot osztott meg velünk, amelyeket, ha megszívlelsz, olvadnak majd a kilók rólad, mindenféle sanyargatás nélkül.

Szerző: Szülők lapja
2015-07-08
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A szülés utáni első elhatározásaink egyike minden bizonnyal az lesz, hogy lefogyunk. A szoptatás csodálatos időszakában még nyugodtan megengedhetjük magunknak a bűnözést, és arrébb hessegethetjük a néha lelki szemeink elé toluló fogyókúra szigorú képeit. A baba fejlődéséhez, növekedéséhez tartalmas és dús ételekre van szükség, ami miatt egy picit jobban elengedhetjük magunkat, hiszen amit az édesanya fogyaszt, az anyatejen keresztül majd az jut be a kisbaba szervezetébe is.

Ilyenkor nem hogy nem szabad, de egyenesen tilos fogyókúrázni, mert azzal komolyan veszélyeztethetjük a baba egészségét.  De eljön az idő, amikor majd ezen az időszakon is túljutunk, és akkor nincs menekvés: kénytelen vagyunk nekiállni gömbölyded formáink megregulázásának, a sokak számára kínkeservesnek tartott fogyókúrának.

Hogyan diétázzunk a szülés-szoptatás után, illetve hogyan ne torkolljon keserves önsanyargatásba a fogyókúra? - Zentai Andrea dietetikus szakértőnk 10 pontban foglalta össze, hogy mi kell a sikeres fogyáshoz. Mindenekelőtt felejtsd el a tényleges fogyókúrát, a gyors fogyással kecsegtető ilyen-olyan villámdiétákat: az, hogy egy-két hónapig keveset eszel és éhezel a cél érdekében, majd végül visszatérsz a korábbi táplálkozásodhoz, csak a jojó-effektushoz vezet. Helyette válts életmódot, és meglátod, olvadnak majd le a plusz kilók.

A sikeres fogyás 10 titka


1. Legyél türelmes!
Ahogy mondják, a plusz kilók kilenc hónap alatt rakódtak rád, akkor nem várhatod, hogy egy hónap alatt eltűnnek. A legfontosabb tanács, hogy ne legyél türelmetlen! A hosszú idő során felhalmozott súlyfeleslegtől egyik pillanatról a másikra nem szabadulhatsz meg következmények nélkül.

Ha a célod az, hogy tartós legyen az eredmény, hogy egészséges legyél, nem segíthetnek csodadiéták, varázsszerek és tisztítókúrák. Úgy kell
átalakítanod az életviteledet, hogy annak - most, hogy mintát mutató édesanya lettél - része legyen az egészséges táplálkozás, a rendszeres mozgás és a
lelki egyensúlyra való törekvés.
 
Tudd, hogy ez egy hosszabb, lassabb folyamat, ezért ne sürgesd magad, és főleg ne büntesd, sanyargasd magad, ha néha megbotlasz.

2. Egyél napi 5-6 alkalommal, akkor is, ha nem vagy éhes!
Ne aggódj, ettől nem hízni fogsz, hanem fogyni! Azok, akik naponta többször esznek, keveset, vagyis tízóraiznak, uzsonnáznak is, könnyebben érik
el és tartják meg az egészséges testsúlyukat. 

Először ijesztő lehet, hogy a gyakoribb étkezéstől gyakrabban is érzed majd éhesnek magad. De ez csak azt jelzi, hogy a szervezeted végre jól működik!
Az éhségérzet normális, a farkaséhség viszont - ami akkor jelentkezik, ha hosszú órák telnek el két étkezés között - veszélyes lehet a kilókra nézve: ha nagyon éhes az ember, akkor energiadús - például cukros - ételeket kíván, ráadásul többet is eszik, mint egyébként.

3. Ne hagyd ki a reggelit!
Ne hagyd ki a nap legfontosabb étkezését, a reggelit, mert ez segít beindítani az anyagcserédet. Kutatások bizonyítják, hogy ezzel könnyebben
elérheted a vágyott testsúlyt. 

Ilyen legyen az ideális reggelid:
* lassan felszívódó szénhidrátot: például teljes kiőrlésű kenyeret, natúr müzlit, zabpelyhet
* állati fehérjét: például tojást, túrót, sovány sajtot
* friss zöldséget
* folyadékot, mint a víz vagy a cukormentes - édesítőszeres - tea tartalmazzon.


4. Válaszd az alacsony zsírtartalmú élelmiszert!
Ha csökkenteni szeretnéd a kalória-bevitelt, a szénhidráttartalom mellett az ételek zsírtartalmára is érdemes odafigyelned. Válaszd mindig az alacsonyabb
zsírtartalmú terméket: a hűtőt 1,5%-os zsírtartalmú tejjel, sovány sajttal, zsírszegény túróval, sovány felvágottal, húsokkal töltsd fel.

Tudtad, hogy ha a kenyeredet vajjal kened meg, azzal is +90 kalóriát fogyasztasz el? Használj csökkentett zsírtartalmú margarint, túró- vagy
zöldségkrémet vaj helyett!

5. A gyümölcslé hizlal!
1 liter 100%-os gyümölcslében körülbelül 100 g szénhidrát és 400 kcal energia található. Ha megszomjazol, vizet, esetleg cukormentes teát igyál, a
gyümölcslevet pedig hagyd meg alkalmankénti kisétkezésre vagy ebéd utáni desszertnek.

6. Ne a szemednek higyj!
Nem minden fér bele a diétába, ami egészségesnek látszik. Ha a fogyás a cél, érdemes nagyjából kiszámolnod az ételek szénhidrát- és zsírtartalmát.

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

TERHESVITAMIN AKCIÓ

Vásárolj 3 havi kismamavitamint 15% kedvezménnyel, és ingyen házhozszállítással csak 9310 Ft-ért!  
Kattints ide, hogy le ne maradj! >>

Jódmentes változatban itt veheted meg >>

vonal

[x] hirdetés

Akár két saláta között is nagy különbségek lehetnek, szénhidráttartalom szempontjából is: a görög saláta 1 adagja pl. csak 5 g szénhidrátot, míg 1
adag lencsesaláta akár 50 g szénhidrátot is tartalmazhat.

Az interneten több olyan weboldalt is találsz - például a kaloriaguru.hu vagy a kaloriabazis.hu -, ahol az ételek kalóriatartalma mellett a szénhidrát, zsír, fehérjetartalom is szerepel, érdemes körülnézned - ráadásul van olyan oldal, ahol táplálkozási naplót is vezethetsz, hogy még jobban lásd, mit fogyasztasz egész nap.

7. Használj grammos mérleget!
Meglepődnél, mekkora különbség lehet akár két kenyérszelet között is! Van 2 dekás, 10 gramm szénhidráttal, és 10 dekás is, amiben 50 gramm szénhidrát van!

Fontos, hogy a fogyókúra elején (pláne, ha kezdő vagy), használj grammos mérleget! Ne aggódj, nem kell mindenhová magaddal cipelned. Idővel rutinosabb leszel, és ránézésre meg tudod majd állapítani, hogy mennyi az annyi (a környezeted nem kis csodálatára).

8. Próbálj ki minden héten egy újabb receptet!
A diétázók egyik nagy buktatója az egyhangúság: találnak néhány receptet, ami beválik, és az egyszerűség kedvéért ezekhez ragaszkodnak. De így a
legelszántabbak is könnyen elveszíthetik a kezdeti lelkesedést.

Mielőtt belevágsz a fogyózásba, fogadd meg, hogy minden héten kipróbálsz valami újdonságot. Ez lehet egy új fűszer, új ételkombináció, elkészítési
mód vagy új alapanyag is.
 
Ismered például a quinoa nevű álgabonát? Gondolnád, hogy akár diétás csokitorta is készülhet belőle? Főztél már vöröslencséből levest? Vagy készítettél karfiolból sajtot? Kísérletezz, számos Facebook-oldal létezik az egészséges életmód híveinek, ahol rengeteg kipróbált receptet találsz.

9. Mozogj többet!
Minden felelősségteljes fogyni vágyó tudja, hogy a sportolást nem úszhatja meg, ha egészséges ütemben és módon szeretne megszabadulni a plusz kilóktól.

Ha nem vagy edzésben, és még nem tapasztaltad meg, hogy a sport olyasmi, ami nem csak az alakodra, de az egész életedre pozitív hatással van, ami jobban
tud hiányozni, mint egy szelet csokitorta, először olyan mozgásformát válassz, amit tényleg szívesen csinálsz. Bármi belefér, a tempósabb kutyasétáltatástól kezdve a táncon át a takarításig!

Tipp! Egészsége megóvása érdekében mindenkinek legalább napi 10 ezer lépést javasolt megtennie! Szerezz be egy lépésszámlálót: teszteld magad 1 napig és
fokozatosan növeld az adagodat napi 100 lépéssel! Például szállj le egy megállóval előbb a buszról, vagy iktass be egy hosszabb babakocsis sétát.

10. Ne dőlj be a reklámoknak!
A reklámok, az ételek csomagolása sajnos nagyon megtévesztő lehet! Csak az élelmiszercímkéknek higgy, ezek alapján tudod megállapítani, hogy egy termék
valóban "diétás", "súlybarát", "diabetikus" "egészséges"-e.

Különösen fontos ez az édességek esetében! Rengeteg "diabetikus" édesség készül fehér liszttel, szénhidráttartalmú édesítőszerekkel, magas
zsírtartalommal. Az egészséges reggelinek mondott gabonapehelyben vagy kekszekben pedig nem egyszer rengeteg a cukor. A legjobb, ha az desszerteket magadnak készíted el, teljes kiőrlésű alapanyagokból, hozzáadott cukortól mentesen!

+Mielőtt elkezded az átállást, konzultálj szakemberrel is
A fogyókúra komoly dolog. Mielőtt belevágnál, kérd ki orvosod véleményét, és érdemes egy testösszetétel-mérést is csináltatnod, hogy megtudd, pontosan
mennyit kellene fogynod, és hogy ki tudd választani a számodra megfelelő edzési módszert.

Ha érzed, hogy az étrended komoly átalakításra szorul, kérd dietetikus segítségét. Egy kezdőknek való edzésterv kialakításában személyi edző lehet
a segítségedre. Ha a túlsúlyod hátterében lelki okokat is sejtesz, mindenképpen fordulj  szakemberhez, akivel feloldhatod az esetleges lelki gátakat.
 
És még valami: elhatározásodat oszd meg családtagjaiddal, barátaiddal. Mondd el nekik, hogy komolyan gondolod a változtatást, és kérd, hogy támogassanak,
ha meginognál.

Szerző: Zentai Andrea. Manduliget főzőiskola

Címkék: szoptatás, diéta, fogyókúra, anya

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

Szülés utáni fogyás - hogyan nyerjük vissza a régi alakot?
Szülés utáni fogyás - hogyan nyerjük vissza a régi alakot?

A női szépség szülés után sem múlik el, ellenkezőleg! Ugyanakkor vitathatatlan, hogy az édesanya teste, amely 9 hónapon át egy többkilós babának adott fészket, megváltozik - a kötőszövet már nem igazán rugalmas, és csak lassan regenerálódik. Különösen igaz ez, ha a szoptatási időszak is elhúzódik. De vajon visszanyerjük-e szülés előtti alakunkat?

tovább a cikkre
Hogyan fogyjunk okosan?
Hogyan fogyjunk okosan?

A dietetikusok szerint a legfontosabb az elérhető célok kitűzése és az állandó önellenőrzés. SMART módszer a hosszú távú eredményért.

tovább a cikkre
25 tuti tipp a fogyáshoz!
25 tuti tipp a fogyáshoz!

A fogyókúra önmagában nem elegendő az egészséges testsúly és BMI index fenntartásához. Az okos döntések, apró de hatásos változtatások hosszú távú sikert hozhatnak. Íme, néhány ötlet az életmód könnyed átalakítására.

tovább a cikkre
Az alvás segíthet a szülés utáni fogyásban
Az alvás segíthet a szülés utáni fogyásban

Azok a kismamák, akik nem tudják magukat belepréselni a terhesség előtti nadrágjaikba, lehet, hogy nem alszanak eleget. A terhesség alatt felszedett kilók eltüntetésekor az alvásnak épp olyan fontos szerepe lehet, mint a diétának és a testmozgásnak.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Petrezselymes barnarizs

Petrezselymes barnarizs

Várandós kismamáknak ajánlott ételek >>
12 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: Barnarizs Jódozott só Petrezselyemzöld Olívaolaj

Recept:

A barnarizst átválogatjuk, alaposan átmossuk, majd enyhén sós vízben puhára főzzük. A petrezselyemzöldet apróra vágjuk, kevés olívaolajon átforgatjuk, majd hozzákeverjük a megfőtt barnarizshez.




DIETETIKUS VÉLEMÉNYE
tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Hírek, érdekességek

Több száz magyar helyen jártak a kisdiákok ingyenesen a Kajla útlevelükkel: ezek voltak a legnépszerűbb úti célok

vissza vissza