Főoldal > Cikkek > Szépség > Az alvás segíthet a szülés utáni fogyásban - Szülők Lapja

Az alvás segíthet a szülés utáni fogyásban


Azok a kismamák, akik nem tudják magukat belepréselni a terhesség előtti nadrágjaikba, lehet, hogy nem alszanak eleget. A terhesség alatt felszedett kilók eltüntetésekor az alvásnak épp olyan fontos szerepe lehet, mint a diétának és a testmozgásnak.

Szerző: Szülők lapja
2009-08-19
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Izgulsz, hogy minden rendben legyen a babavárás alatt? Szeretnél mindent megadni az egészséges fejlődéséhez?  Kattints ide, és nézd meg, hogy mit tehetsz érte >> 

vonal

[x] hirdetés

Egy kismamákkal foglalkozó tanulmány felfedezte, hogy azok a nők, akik öt órát, vagy annál kevesebbet alszanak a szülés után fél évvel, háromszor olyan gyakran szenvednek a makacs súlyfeleslegtől, mint azok, akik hét, vagy annál több órát is pihenhetnek.

Nem mindegy, hogy mennyit alszunk...
A rövid alvás „független kockázati tényezőnek bizonyult” a súlycsökkenésben, mondta Erica P. Gunderson, kutató tudós, és az oaklandi Kaiser Permanente epidemiológusa, aki a tanulmányon dolgozott.


Sok nő számára a szülést követő fogyás komoly probléma, mivel hosszú távon elhízáshoz vezethet. Néhány tanulmány kimutatta, hogy a kismamák 20 %-át mintegy 5-6 kiló súlyfelesleg kínozza 6-18 hónappal a szülés után.A szülés utáni fogyás életmódbeli tényezőit (étrend, testmozgás, alvás) nem tanulmányozták még elég behatóan. De ahogy minden táskás szemű friss édesanya tudja, az első egy év során a pihenést gyakran megszakítja a gyermeksírás, vagy épp igen rövid időre szűkíti le.

Mi köze az alvásnak a fogyáshoz?!
"Az alvásmegvonás megváltoztathatja az éhségérzetet szabályzó hormon termelődését.” – magyarázta Dr. Sirimon Reutrakul, a Chicagoi Egyetem Kórházának klinikai vizsgálati munkatársa."Ne feledjük azért, hogy több faktor is szerepet játszik abban, hogy szülést követően a nők kevesebbet alszanak.” – mondta. „Ebbe beletartozik maga az újszülött, esetleg további kisgyerekek a családban, az esetleges szülés utáni depresszió, ha az újszülött beteg, munka, stb.” – mondta.

Gunderson tanulmánya során elemezték 940 massachusettsi édesanya alvási szokásait és testsúlyváltozásait. Szülés után egy évvel 124 nő esetében még mindig maradt 5-6, vagy annál több felesleges kiló. A kevés alvás háromszorosára növelte a kockázatát annak, hogy nem tudnak visszafogyni. A szoptatás időtartama azonban nem bizonyult jelentős tényezőnek.
Dr. Truls Ostbye professzor, a Duke Egyetem Kórházának közösségi és családorvosi részlegéből jelenleg éppen olyan tanulmányt vezet, mellyel a túlsúlyos nők szülés utáni súlyvesztését akarják elősegíteni. Az előzetes adatok szerint azok a kismamák, akik a hatodik héten kevesebbet alszanak, kevesebbet fogynak a 6. hét és az első év vége között.” – mondta Ostbyte.

Vagy éppen fordítva működik?!
Az alvás és a fogyás közti kapcsolat azonban nem ennyire egyszerű. Miután tényként kezeljük azt, hogy a kövérebb nők kevesebbet fogynak és kevesebbet alszanak, „az alvás hatása a fogyásra elsikkadni látszik.” – mondta." Van összefüggés az elhízás és az alvás között – tette hozzá -, de ugyanakkora az esélye, hogy a kevés alvást az elhízás okozza, és nem fordítva."
"Ha azt tanácsoljuk, hogy aludjanak többet, nem biztos, hogy eljutunk az alvásmegvonás gyökeréig, habár mindenképp jó ötlet a jó alvás fontosságának kihangsúlyozása.”– mondta Reutrakul.

Forrás: Medipress

 

Címkék: szülés, fogyás, kismama, fogyás szülés után, diéta, testmozgás, alvás, anyuka

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

Hogyan fogyjunk okosan?

A dietetikusok szerint a legfontosabb az elérhető célok kitűzése és az állandó önellenőrzés. SMART módszer a hosszú távú eredményért.

tovább a cikkre
25 tuti tipp a fogyáshoz!

A fogyókúra önmagában nem elegendő az egészséges testsúly és BMI index fenntartásához. Az okos döntések, apró de hatásos változtatások hosszú távú sikert hozhatnak. Íme, néhány ötlet az életmód könnyed átalakítására.

tovább a cikkre
A túlsúly és a soványság leggyakoribb lelki okai

Amennyiben az orvosi vizsgálat eredménye negatív, tehát a szervi okokat kizárhatjuk, érdemes elgondolkodnunk a testsúlyproblémánk lelki okain. Vajon milyen problémát rejthetnek a plusz kilóink, s mit üzenhet a soványságunk?

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Banánpép

Banánpép

Gyümölcspépek >>
6 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 1 db banán 1-2 evőkanál tea

Recept:

A gyümölcsöt alaposan megmossuk, kibontjuk a héjából. Almareszelőn lereszeljük, majd teával higítjuk.
8 hónapos kortól már elég, ha csak villával törjük össze.

Fontos!
A gyümölcspépet lehetőleg frissen készí(...) tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Játék tippek

Gyermek fejlődése: Ezek a játékok fejlesztik legjobban a gyerek mozgását, egyensúlyérzékét, finommotorikáját

vissza vissza