Főoldal > Cikkek > Szépség > Hogyan fogyjunk okosan? - Szülők Lapja

Hogyan fogyjunk okosan?


A dietetikusok szerint a legfontosabb az elérhető célok kitűzése és az állandó önellenőrzés. SMART módszer a hosszú távú eredményért.

Szerző: Szülők lapja
2011-02-03
Forrás: Szülők lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

Cikkünk a hirdetés után folytatódik

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Izgulsz, hogy minden rendben legyen a babavárás alatt? Szeretnél mindent megadni az egészséges fejlődéséhez?  Kattints ide, és nézd meg, hogy mit tehetsz érte >> 

vonal

[x] hirdetés

Mostanra valószínűleg a legtöbbünknek az újévi fogadalmak már csak kósza emléket jelentenek, ezért jobban tesszük, ha felfrissítjük a memóriánkat. Különösen azok, akik úgy döntöttek, megszabadulnak néhány kilótól az újévben.


Mi az a SMART módszer?
Brittany Glassett, a Porter Adventista Kórház étkezési tanácsadója szerint a SMART módszer segítségével mindenki elérheti a kívánt eredményt. A SMART betűszó a specifikus, mérhető, fenntartható, elérhető és időszerű szavakat rejti magában, és ezek szem előtt tartásával hosszú távú eredményt érhetünk el a fogyás területén.


A célkitűzések meghatározása
Az egyik legfontosabb szempont a specifikusság. A legtöbben csak elhatározzák, hogy mostantól 'rendesen' fognak étkezni, ez azonban kevés. Határozzuk el, hogy havonta csak három alkalommal eszünk gyorsétteremben és ehhez tartsuk magunkat. Írjuk le céljainkat és egyszerre csak egy-két elemre koncentráljunk: amint teljesítettük az általunk kitűzött célokat, keressünk újabbakat, de ne felejtsük el, hogy az életmódváltáshoz idő kell.


Kis lépésekkel kell kezdeni!
Ms. Glassett szerint fontos továbbá, hogy kis lépésekkel kezdjük. Ne akarjunk egyből húsz kilót leadni, elégedjünk meg kettővel, mondjuk egy hónap alatt. Kérjük családunk és barátaink segítségét: mondjuk el nekik céljainkat és kérjük meg őket, hogy folyamatosan ellenőrizzenek minket.


Egy kis segítség a látványos eredményhez!
Ms. Glassett összeállított továbbá egy listát, amelyen olyan életmódbeli változtatások szerepelnek, amelyek egyszerűek ugyan, de mégis látványos eredményt érhetünk el velük:

- Fogyasszunk több teljes kiőrlésű gabonát. Ezek egészséges rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak. A rostok növelik a teltségérzetet, így kevésbé leszünk éhesek két étkezés között.

- Adjunk több színt az étrendünkhöz színes zöldségek és gyümölcsök formájában. Próbáljunk tányérunkra varázsolni legalább három színt a fehéren, a sárgán és a krémszínen kívül.

- Ne hagyjunk ki étkezéseket. Együnk inkább gyakrabban kevesebbet, mint sokat, de ritkábban.

- Lehetőleg ne fogyasszunk cukros üdítőket és energiaitalokat, ezek ugyanis tele vannak üres kalóriával.

- Válasszuk az olívaolajat a napraforgóolaj helyett, az ugyanis jótékonyan hat szívünkre.

- Vezessünk étkezési naplót, legalább hetente négyszer-ötször. Azok, akik folyamatosan figyelik a napi kalória-bevitelüket általában könnyebben fogynak és könnyebben tartják magukat diétájukhoz, mint azok, akik nem vezetnek étkezési naplót.


 

Címkék: fogyjunk, okosan, dietetikus, SMART módszer

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*
hirdetés

[x] hirdetés

OLVASD EL EZT IS!

Ezért megy nehezen a fogyás, ha gyesen lévő anyuka vagy! - Okok, amikre talán nem is gondolsz - Így látja egy kisgyermekes édesanya
Ezért megy nehezen a fogyás, ha gyesen lévő anyuka vagy! - Okok, amikre talán nem is gondolsz - Így látja egy kisgyermekes édesanya

"Egy anyának választania kell a gyereke és a feneke között" – állítja sokévnyi kínzó diétázás után Tömösi-Kerékgyártó Andrea, aki kisgyerekes anyukaként maga is dús idomokkal rendelkezik. Cikkünkből kiderül, hogy szerinte mi kell a sikeres diétához, és mivel biztathatják magukat azok az anyukák, akiknek ez a siker valamiért mégsem adatik meg.

tovább a cikkre
Állandóan kimerült vagy és úgy érzed, nem vagy elég jó? Így nyerhetsz erőt a mindennapokra anyukaként is! - 2 szuper önbizalomnövelő tipp a szakembertől
Állandóan kimerült vagy és úgy érzed, nem vagy elég jó? Így nyerhetsz erőt a mindennapokra anyukaként is! - 2 szuper önbizalomnövelő tipp a szakembertől

Meghíztál a szülés után, és nem tetszel magadnak? Netán egy új, fiatal munkatársnőt vettek fel a helyedre, ami zavar? Már szinte bátorságod sincs visszatérni a munkába? Akkor bizony önbizalomhiányos vagy! Mutatjuk, hogy mit kell tenned, hogy újra a régi önmagad lehess!

tovább a cikkre
A felnőttek csak addig boldogok, amíg gyerekük nem születik - Mi az üzenete az óvodás kislány meglepő kijelentésének?
A felnőttek csak addig boldogok, amíg gyerekük nem születik - Mi az üzenete az óvodás kislány meglepő kijelentésének?

Valóban luxusnak számít az, ha egy kisgyerekes anyuka igényes és ad magára? Vagy ha valaki anyuka lett, akkor már meg sem kell fésülködnie? Inspiratív írás fáradt, elgyötört anyukáknak, akiknek egy percük sincs magukkal törődni.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABÁT VÁRSZ?

Kíváncsi vagy, hogy mekkora? Mit érez? Hallja-e, ha beszélsz hozzá? Tudj meg mindent a babavárás csodájáról, miközben életed legfontosabb naplóját töltögeted a saját pocakos és ultrahang fotóiddal, érzéseiddel, élményeiddel. Kattints ide >>

vonal

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Videók

Recept ajánlatunk

Sajtos rúd

Sajtos rúd

Sütemények >>
10 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 16 dkg liszt 18 dkg sajt 12 dkg vaj 3 tojás sárgája 2 evőkanál tejföl só

Recept:

A lisztet, a reszelt sajtot, a vajat és a 2 tojás sárgáját összekeverjük, hozzáadunk 1 evőkanál tejfölt és egy kis sót. Összegyúrjuk, kétszer kinyújtjuk, mint a vajas tésztát, majd hideg helyre tesszük.

Egy óra múlva 1/2 cm vastagra ny&uac(...) tovább a teljes recepthez...


Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Legfrissebb szakértői válasz

Dr. Árvainé Koczok Márta

Dr. Árvainé Koczok Márta

tanácsadó szakpszichológus

tovább a szakértőhöz >>

Éjjeli felriadás

Kedves Édesanya!
Gyermeke valószínűleg az őt érő stresszt így tudja kezelni, a szülő közelsége a nyugtató számára. Ez valóban sok feszültséget generálhat otthon. Én első körben ki próbálnám deríteni, mi jelent most neki fokozott stresszt. Ki lehet próbálni relaxációs technikákat, melyeket könnyedén egy-egy relaxációs mesekönyv segítségével is megtanulhat. A technika rendszeres alkalmazása, a mindennapi feszültségek átbeszélgetése, a több játék, több szülői figyelem, megoldást hozhat. Ha azonban ez nem eredményez jelentős javulást, érdemes konzultálni egy szakemberrel.

Ezt olvastad már? [x]
Hivatalos ügyek

Így alakul át a középiskolai szakképzés a 2020/2021-es tanévtől! - Összeszedtük a legfontosabb változásokat

vissza vissza