Ha a gyerek nem rajzol, problémája lesz az írással? - Így fejlesztheted a finommotoros képességeket rajzolás nélkül

Szülők lapja

Gyerek fejlődése

Szülők lapja


Ha a gyerek nem rajzol, problémája lesz az írással? - Így fejlesztheted a finommotoros képességeket rajzolás nélkül Tényleg fontos minden gyereknek, hogy tudjon és szeressen rajzolni, mert ez elengedhetetlen a finommotoros képességek kifejlődéséhez? A szakember szerint nem kell erre annyira rágörcsölni. Tényleg fontos minden gyereknek, hogy tudjon és szeressen rajzolni, mert ez elengedhetetlen a finommotoros képességek kifejlődéséhez? Pribránszki Marianna, a Gyerkőcökkel Suttogó alapítója úgy véli, tágítani kellene a látószögünket, és nem rágörcsölni a rajzolásra.

"Nem rajzol a gyerekem!" Amíg nem válik óvodás korúvá a gyermeked, addig ez a mondat nem jelent semmit, ám utána sok fejtörést okoz ez a szülőknek. Vagyis problémát csinálunk belőle - pedig nem minden gyerek szeret és tud rajzolni. Sőt, ha nincs benne sikerélménye, valószínű, hogy nem is szívesen csinálja.
 

Miért fontos a rajzolás? Így fejlődnek a finommotoros képességek rajzolás nélkül


De miért is tartja olyan fontosnak az óvoda, az iskola, sőt, az iskolaérettségi vizsgálat is a rajzolást?

Igen, a finommotoros képességek! Ezeket bizony 6 éves korig, az iskola kezdéséig el kell sajátítani. Ám az már kevésbé köztudott, hogy a finommotoros képességeket egyéb más módon is megszerezheti egy gyerek. Csak kicsit tágítani kellene a látószögünket!

Elsőként saját példámat hoznám fel:  A fiam nem szeretett rajzolni, nagyon nem, viszont szívesen szerelt, csavarozott, szögelt, fűrészelt már 3-4-5 évesen az édesapjával. Emellett rendszeresen segített 5 éves korától port törölni, lépcsőt felmosni, mosogatni. Sokat írtunk egy fadarabbal földre, homokba számokat, sőt, autók szimbólumát is. Mert ez érdekelte.

Olvasd el ezt is!
Így fejleszd az óvodás gyerek kézügyességét - Színezők helyett hétköznapi tevékenységeket ajánl a fejlesztőpedagógus »


Az első osztályt 6 évesen és 11 naposan kezdte. Füzetvezetése, írása kiváló és gyönyörű volt.

Rajzolni ma sem szeret. Ám munkái, amit kiad a kezéből, hibátlanok.



Láttam olyan 4,5 éves kisfiút, aki varázslatosan tudott bánni a szögbelövővel, aki simán felszerelt egy zsanért, mert édesapja megtanította, megszerettette vele. Fantasztikus volt a kézügyessége, a figyelme és az odafigyelése arra, amit végez. A szülők azért kerestek meg, mert az óvoda szólt, hogy nem rajzol.

És volt egy csodálatos, fürtös hajú kislány, aki nyers tésztából csodákra volt képes, mert édesanyjától, de főleg a nagymamájától ezt tanulta meg. Elárulom, hogy rajzolni ő sem szeretett, az oviban nála is volt ebből probléma.

És természetesen vannak gyönyörűen és élvezettel rajzoló gyerkőcök. Az egyik például lerajzolt engem, amíg a szülőkkel beszéltem. Teljesen felismerhető voltam!

Olvasd el ezt is!
14 rajzoltató mondóka: Játékosan fejlesztik a kézügyességet, hogy jobban menjen majd az írás »


Nem vagyunk egyformák - és én ennek kimondottan örülök! Merjünk kilépni a sémákból, merjük meglátni a tehetséget minden formájában. Dicsérjük és erősítsük meg a gyerkőcöket abban, amit jól csinálnak. Mert hittel vallom: "Mindenki tehetséges valamiben, csak azt a valamit meg kell találni!"
Kinek a rajzolás - kinek meg egyéb más.

Olvasd el ezt is a szerzőtől!
Így nevelj a gyermekedből önbizalommal teli felnőttet - Az önbizalom-építés 8 alapszabálya »


Forrás: Gyerkőcökkel suttogó
Fotó: Pixabay

Szülők lapja

Gyerek fejlődése

Szülők lapja


2021.01.12